maandag 5 maart 2012

Alles stroomt

Als de voortplanting mij één ding heeft geleerd, is het wel dat we voornamelijk vochtverwerkingsinstallaties zijn. Hippocrates had een punt. Ons naakte bestaan wordt bepaald door sappen, goeie en kwaaie.

Het kind wordt verwekt met vocht en bewaard in vocht. Bevallen levert zeeën bloed, zweet en tranen op (en vruchtwater natuurlijk). Als het kind er eenmaal is, begint een zondvloed van melk, spuug, poep, pies, snot en kots. Had ik al gezegd dat dit een beetje een vies praatje werd?

Enfin. Nu ze geen baby's meer zijn, begint mijn wereld weer een beetje op te drogen. Er gaat melk of sap in, er komen plasjes uit, die vaak zonder mijn tussenkomst worden weggewerkt.

Maar één of twee keer per jaar krijg ik een wake-up call van de natuur.

Buikgriep.

Ik zal u de walgelijke details besparen, maar er komt een hoop wassen, soppen en spoelen bij kijken. Ik draag permanent regenkleding en mijn vingers zijn gerimpeld als die van een pasgeborene.

Een dezer dagen verzuip ik in de eeuwige stroom, die volgens Heraclitus nooit dezelfde is - maar dat is een schrale troost.

2 opmerkingen:

  1. Sorry ik moet stiekum een beetje lachen om je stukje, gewoon om hoe je het hebt geschreven. Succes met de zieke kindjes natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ga je trouwens volgen, leuk (dankzij mammalien ;-))

    BeantwoordenVerwijderen

Feedback, van welke aard dan ook, is welkom. Try me.