maandag 27 februari 2012

Ma come mai?

Aangedaan en aangemoedigd door de positieve reacties (bedankt allemaal!) durf ik nog wel een stukje te plaatsen. Een situatieschets.

De nacht is bezig te vallen over dit vlakke land, de kinderen slapen, de vaat is bijna opgeruimd, buiten het geruststellende geluid van man met kettingzaag die de verwarmingsketel nog even bijvult, en ik hóór mijn lezers denken: hoe komt ze daar nou zo terecht?

Eh, ja, nou. Ik was bezig aan een baan om de aarde toen ik plotseling een noodlanding moest maken  heb een wat ongelukkige weddenschap afgesloten leidde een vrij en ongebonden bohémien-yuppenbestaan en vond dat op de lange duur toch niet helemaal je dat, toen ik kennis kreeg aan een volbloedpovlakter die me na anderhalf jaar los-vaste toestanden nóg niet had geïrriteerd. Toen hij me verzocht de Alpen over te steken, dacht ik: "We zullen dat eens een tijdje vrijblijvend proberen."

Historische woorden.

Ik probeerde het een tijdje, en toen ging ik nog een poosje door met proberen, en samen waren we nog volop aan het proberen toen, zomaar ineens, een zwangerschapstest twee streepjes gaf.

- flashforward -

Tegenwoordig probeer ik die eerste verrassing de tafels van vermenigvuldiging te leren.

8 opmerkingen:

  1. Tja, het gebeurt waar je bij staat :-) en voor je t weet, heb je er drie.
    Alle gekheid op een stokje: ik heb een schoonzus die getrouwd is met een Italiaan. Zij wonen in NL in het hoge noorden. Daarom vind ik het leuk om over je belevenissen te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weet je eigenlijk wel dat Man eerder een Galliër is dan een Romein? Povlakte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, dat klinkt goed. Laat het je maar gewoon overkomen, toch? Ik ben benieuwd naar de verdere verhalen. En tafels aanleren... zucht... dat blijkt helemaal geen makkelijke opgave. In ieder geval blijft het zelden langer dan een week hangen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, de tafels van 1, 2, 5 en 10 gaan al best vlot... Maar dat vindt-ie dan ook wel weer genoeg.

      Verwijderen
  4. "Tegenwoordig probeer ik die eerste verrassing de tafels van vermenigvuldiging te leren."

    Het schijnt dat meisjes daar beter in zijn dan jongetjes: linkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig humoristisch dat doorgestreepte... heel erg leuk, bedankt. Vivienne Stringa

    BeantwoordenVerwijderen

Feedback, van welke aard dan ook, is welkom. Try me.